Like Blog Ini...

Saturday, September 6, 2008

Assalamualaikum…

Assalamualaikum…


Produk ini adalah koleksi resepi yang saya kumpul daripada beberapa laman web terpilih.Diharap produk ini berguna kepada anda sempena menyambut hari raya Aidilfitri yang bakal menjelang tiba tidak lama lagi.

A)Disclaimer:

-Sebarang maklumat yang berkaitan dengan laman web di bawah adalah hak milik penulis sepenuhnya.Pengguna dilarang daripada meniru maklumat, rekaan grafik, interface dan sebarang bahan tanpa kebenaran penulis.Laman web tersebut adalah:
 -http://mypembaca.blogspot.com/
 -http://pembaca.s2.bizhat.com/
-Resepi yang disediakan tidak dicuba oleh penulis memandangkan penulis bukanlah seorang chef..Diharap resepi tersebut boleh disediakan dan dinikmati dengan sempurna.Penulis tidak dapat memberi sebarang jaminan bahawa kandungan resepi tersebut adalah sahih lagi tepat.
-Sebarang kegagalan atau kerosakan kepada produk hendaklah dimaklumkan kepada penulis untuk dinilai sama ada pembeli berhak untuk mendapatkan ganti rugi atau tidak.Penulis tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakan produk yang disebabkan oleh kecuaian pembeli sendiri.

B)Panduan memilih makanan.

-Penulis ingin berkongsi panduan mengenai makanan dan bahan-bahan yang terlibat dalam penyediaannya.Semoga ianya dapat memberi manfaat kepada para pembaca.
-Adakah anda mengambil msg sebagai penambah perisa dalam diet harian anda.Saya syorkan supaya anda berhenti daripada menjamah produk maggi kerana ianya mengandungi kandungan msg yang banyak.Jika anda ingin juga untuk mengambil makanan berperisa seperti itu, saya syorkan anda membeli produk Adabi kerana lebih selamat dan terjamin kehalalannya.Sokonglah produk umat Islam.Walau bagaimanapun, produk tersebut masih juga mengandungi bahan penambah perisa yang tinggi….Jadi eloklah kiranya kita kurangkan pengambilannya dan kembali memasak sendiri makanan di rumah tanpa sebarang bahan-bahan yang meragukan.
-Saya syorkan anda memilih kicap dan sos yang berjenama Mudim, Maju, dan Ehsan kerana produk lain di pasaran mungkin disediakan dalam keadaan yang kurang bersih.Tambahan pula, produk yang disebutkan tadi adalah keluaran umat Islam sendiri.Sokonglah produk umat Islam.
-Terdapat pelbagai perkara yang ingin saya nukilkan di sini berkenaan pengambilan makanan kerana para pengguna sekarang tidak peka terhadap makanan.Hati kita dibina daripada makanan yang kita ambil.Sila elakkan memakan makanan yang syubhat dan tidak bersih.Ahli sufi pada zaman dahulu amat berhati-hati dalam soal makanan.Diharapkan Kita dapat lebih mengambil berat terhadap makanan yang kita ambil.
-Akhir kata, Saya amat berharap agar pembaca berpuas hati dengan resepi-resepi yang disediakan pada kali ini.Sekian , Terima kasih.Selalulah menjenguk laman web saya yang tak seberapa nie.Daftar sebagai ahli forum dan anda pasti berminat dengan artikel yang disiarkan di sana.

Yang Benar,
Syahrizal…

No comments: