Like Blog Ini...

Wednesday, May 30, 2012

Jelajah BEST! 2012

Peristiwa

JABATAN Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) melalui Bahagian Pembangunan Keluarga Sosial Dan Komuniti telah menganjurkan Jelajah Buat Elok Saja Tau! (BEST!) sebagai inisiatif untuk membendung permasalahan sosial di kalangan masyarakat khususnya golongan remaja.

Program ini adalah kesinambungan daripada Karnival BEST! kali pertama yang telah dianjurkan pada tahun lepas. Jelajah BEST! 2012 telah berlangsung pada 18 sehingga 19 Mei lalu, bertempat di Gurun, Kedah.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom menyempurnakan majlis perasmiannya pada 18 Mei lalu.

Pelbagai acara menarik dan berbentuk santai telah adakan untuk menarik minat golongan muda seperti; Forum Perdana Ehwal Islam, Bengkel Pengendalian Motosikal (Rempit United / Waziboyz), Pertandingan Spell-it Right, Mewarna, Gubahan, Wanita dan Kesihatan, Mini Konsert dan pelbagai lagi aktiviti yang menarik.

Jelajah BEST! 2012 mendapat sokongan dan kerjasama daripada pelbagai pihak seperti daripada Polis DiRaja Malaysia (PDRM), Agensi ANti Dadah Kebangsaan (AADK), Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim), Jabatan Penerangan, Green Oranges, Majlis AIDS Malaysia dan DagangHalal.com.

Program ini akan menjelajah ke beberapa lokasi yang terpilih untuk bertemu dan mengajak masyarakat supaya 'Buat Yang Elok Saja Tau' bagi membendung gejala sosial.

No comments: