Like Blog Ini...

Wednesday, May 30, 2012

Toshiba Qosmio X870 : Fungsi mantap permainan video

DALAM usaha memenuhi kehendak pengguna tegar dalam permainan video, syarikat pengeluar produk teknologi, Toshiba baru-baru memperkenalkan komputer riba berprestasi tinggi, Qosmio X870.

Model premium yang dilengkapi fungsi eksklusif seperti paparan visual berkualiti dan sistem bunyi unggul itu bakal melengkapkan pengalaman serta prestasi permainan video terbaik.

Daripada segi teknikal, enjin komputer riba berkenaan dipacu oleh generasi ketiga Intel Core i7 selain disokong pemproses teknologi grafik terbaru NVIDIA GeForce GTX 670M dan RAM 16 gigabit (GB).

Paparan skrin tiga dimensinya pula yang bersaiz 17.3 inci dilengkapi resolusi definisi tinggi (HD) serta didatangkan bersama kaca mata aktif NVIDIA 3D Vision.

Dengan kelebihan teknologi itu, ia bakal membenarkan pengguna menonton visual tiga dimensi (3D) dua kali lebih jelas berbanding paparan biasa.

Kecemerlangan model Qosmio X870 dirancakkan lagi dengan sistem audio Slipstream berkuasa dan SRS Premium Sound 3D untuk kesan bunyi lebih jelas dan menyeluruh.

Sesuatu yang lebih menarik, komputer riba berkenaan boleh disambungkan secara terus kepada peranti televisyen untuk tontonan paparan lebih besar menerusi sambungan slot HDMI.

Pengguna juga tidak perlu risau melaksanakan operasi komputer tersebut dalam persekitaran gelap kerana ia mempunyai papan kekunci bercahaya.

Bagi slot USB berkuasa pula, ia boleh digunakan untuk tujuan mengecas pelbagai peranti elektronik walaupun komputer berada dalam mod tidak aktif.

Melihat bahagian luar komputer riba itu, binaan rangka aluminium yang diperbuat daripada gabungan warna silver metalik dan merah menjadikannya nampak begitu eksklusif.

Qosmio X870 bakal memasuki pasaran negara menjelang Jun depan dengan tawaran harga RM7,499. Pengguna yang ingin mendapatkan maklumat dan spesifikasi lengkap mengenai peranti berteknologi tinggi ini boleh melayari laman web www.pc.toshiba-asia.com.

No comments: