Like Blog Ini...

Friday, August 7, 2009

Rangkaian komputer buku Samsung

SAMSUNG Electronics Malaysia (Samsung) melangkah setapak lagi dalam teknologi komputer riba dengan melancarkan satu rangkaian komputer riba yang mampu dimiliki.

Menerusi rangkaian berkenaan, Samsung menawarkan komputer riba berprestasi tinggi sehingga kepada yang sesuai bagi pengguna biasa.

Ini termasuk mini notebook bagi spektrum pengguna yang luas, kapasiti bateri sehingga 10 jam dan ringan tanpa meninggalkan kelebihannya.

Terdiri daripada rangkaian siri X dan R bagi notebook dan siri N bagi mini notebook untuk memenuhi keperluan enterpris, perniagaan kecil dan sederhana serta pelbagai keperluan pengguna.

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Samsung Electronics Malaysia, Yoon Ki Heung berkata, pelbagai model notebook daripada siri terbaru Samsung memberikan pengguna penyelesaian kepada pengkomputeran.

"Notebook Samsung yang baru merupakan satu kelebihan di dalam pasaran dengan menawarkan pelbagai pilihan bagi pelanggan," katanya.

Notebook Siri X dibina bagi keupayaan maksimum dengan model X360 dengan skrin 13.3 inci adalah yang ternipis dan ringan dalam kelasnya.

X360 dengan berat 1.29 kilogram (kg) dan boleh digunakan berterusan selama 10 jam serta menyokong paparan 300 nits SuperBright LED backlit dan sesuai untuk golongan profesional.

Model R470 dengan paparan LED 14.0 inci memaparkan inovatif kalis air pada sistem bagi menghalang kerosakan jika cecair tumpah pada permukaan notebook.

N110 pula adalah notebook paling kecil dan ringan serta mempunyai jangka hayat bateri selama 9.5 jam menjadikannya pilihan bagi mereka yang suka mengembara atau banyak tugasan di luar.

Rekaan ergonomik memudahkan penggunaan selain petak papan kekunci yang lebar bagi memudahkan dan mempercepatkan tugasan menaip.

Rangkaian komputer notebook Samsung telah berada di pasaran dan mereka yang berminat untuk mengetahui lebih lanjut boleh melayari laman sesawang www.samsung.com

No comments: